معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

طرح 1 شهرسازی ( پرستو رحیمی زاده)

علیرضا هوشمندی | دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۲ ق.ظ

نظرات (۴)

  • بهاره امانلو
  • خسته نباشی پریسا جان؛
    1-ارائه مختصر و مفیدی بود.   آدمو گیج نمیکرد.   سرعت انتقال مطلب بالا بود.     شیت الکی پر نشده بود.
    2-داشتن قالب یکسان در شیت ها نکته بسیار خوب و حرفه ایه.
    سلام خسته نباشی پرستو جان.
    من هم با بهاره موافقم.انتقال مطالب به خوبی انجام شده و با اینکه من همچین شیت هایی ( مربوط به شهرسازی) کم دیدم اما به خوبی متوجه قرارگیری ها شدم. و حتی به نظرم رنگ هایی که استفاده شده مناسبه.
    راستش این شیت برام خیلی جذابه و بیشتر ازاین که انتقاد کنم و نظر خودم و بگم دوست دارم چند تا سوال بپرسم.
    -دلیلتون برای مکان قرارگیری کتابخانه و مسکونی های 4 طبقه و 6 طبقه چی بوده؟( اینکه مسکونی های 6 طبقه بین مسکونی های 4 طبقه ست)  و اینکه در کل ایده تون این بوده که فشردگی و تنوع بیشتر مجموعه در قسمت شمال ( قسمت مشرف به خیابان) باشه و چرا؟ و اینکه پارکینگ هم سطح درختان تا اختشاش بصری ایجاد نکنه رو یه توضیحی بدین. ممنون. 

  • پرستو رحیمی زاده
  • سلام

    ممنون از نظرهای مثبتون.

    هدف این طراحی، طراحی محله ای است که ساکنینش به آن تعلق خاطر داشته باشند و می توان این امر  را با طراحی نشانه ها و تقویت حرکت پیاده ایجاد کرد. نزدیک محل زندگی خودم یک فرهنگسرای فعال و بوستان های کوچک و حتی پارک بزرگی که در سطح شهر عمل کنه وجود داره و خواستم تا در این محله افراد دیگر تجربه ی مشابه من رو داشته باشند. در شمال شرقی محله دانشگاه هنر و شمال غرب آن دانشگاه آزاد وجود داره که شاید بتونه وجود کتابخانه را توجیه کنه، حتی تجاری های رو به خیابان اصلی بیش تر کتاب و لوازم تحریر خواهند فروخت و تجاری های داخل محله نیازهای روزانه ی ساکنین رو بر طرف می کنند.

    در رابطه با انواع ساختمان ها: در ایجاد پویایی و نشاط در یک محله تنوع نیز مهم است و با ایجاد تنوع در متراژ خانه ها و قیمت ها می توان تنوع در گروه ها ی اجتماعی ای که بعداً در آن ساکن خواهند شد را تضمین کرد.

    و چند دلیل برای این که چرا ساختمان ها به صورت پلکانی افزایش ارتفاع دارند: بلوک های جنوبی این محله مسکونی اند و من هم با قرار دادن خانه های ویلایی سعی کردم آرامش مسکونی محله های مجاور را به هم نزنم و ساختمان های 6طبقه مرز محله می باشند ولی با قرار دادن مسیر بیاده و تبدیل آن به "شهرک مانند"ِ کوچک تلاش شده تا از قرار دادن یک سری توده ی بی روح کنار هم اجتناب شود. و یک دلیل دیگر جهت باد مطلوب است از سمت غرب و جنوب غرب می وزد و نباید با ساختمان های بلند مانع آن می شدم در نتیجه خانه های ویلایی را در مسیر آن قرار دادم.

    و در نهایت پارکینگ های پنهان پشت پوشش گیاهی: برای ایجاد حرکت پیاده می بایست کالبد مناسب آن طراحی شود و با فعالیت ها و جذابیت های بصری افراد را تشویق به پیاده روی کنیم. و فکر نکنم ایده ی خوبی باشه که ماشین های آهنی و بدون  روح  برای تزیین مسیر بیاده انتخاب شوند!

    ممنون از توضیحتون.
    قانع کننده است.
    من همچنان دارم به این پروژه و جایگیری ها ( اگه پروژه ی من بود ) فکر میکنم. جالبه...

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی