تصور دنیای بی تبلیغات ما ؟
شاید در نگاه اول ، نصب یک تبلیغ ، اگهی یا هر چیز دیگر بر در و دیوار یک شهر امری غیر مهم باشد اما هنگامی که این موضوع تبدیل به یک تجارت و یک صنعت می شود موضوع کاملا تغیر پیدا می کند . در اینجا این دیگر ما نیستیم که تصمیم می گیریم در شهرمان چه ببینیم و چگونه زندگی کنیم . حمله ی متوالی بسیاری از تبلیغات ناخواسته ی بصری از دیوار های شهرمان ذهن بزرگ ما را پر از هشدار های تبلیغاتی می کنند و ما چاره ای برای ندیدن آنها نداریم .
در اینجا نگاهی داریم به یکی از شلوغ ترین شهر های تبلیغاتی جهان یعنی توکیو . در این شهر تصمیم را بر عهده ی شما می گذاریم که خود تصمیم بگیرید که در چه محیطی می توانید آرامش و آسایش بیشتری داشته باشید .
آیا در محیط اطراف شما نیز چنین مشکلی وجود دارد و آیا نمی توان راه حلی برای آن داشت ؟
the graphic designer envisions japan’s capital without the logos, slogans and company names
names in neon lights, billboards, banners, and boards are eliminated from the scene
the surplus of characters and clutter is truly evident when removed from the context of the urban setting
television and movie promotions are part of the urban landscape
the series of static images below offer a look at what the city of tokyo would look like if ads were not present: